Tuesday, March 01, 2011

# Hobi

Setem- Negeri Perak & Penang

Kali ni aku nak tunjukkan setem negeri kelahiran aku..PERAK..dan negeri jiran Pulau Pinang..walaupun tak banyak tapi cukuple untuk simpanan aku..mungkin akan ditambah lagi next time..Ayah saya dulu pun suka simpan setem-setem ni..tapi tak tahu le ada lagi tak kat dia..rasa cam adik saya yang ambil..dia pun penggemar setem..
(maafle gambar kurang jelas..clik image..baru nampak jelas sikit)

Perbezaan setem2 ni...Tengok setem Penang takdak gambar Sultan/YDP..just jata negeri..Perak pulak tertera gambor Sultan Perak
Pada masa tu banyak gambar hasil2 pertanian seperti getah, kelapa sawit dan padi..Ada jugak gambar bunga dan serangga (rama-rama)

No comments: