Wednesday, March 02, 2011

# Corat Coret

Dari Dia Kita Datang dan Kembali

Pagi tadi aku half day..biasa la kalau tak hal ketiadaan pengasuh..takpele dia pun ade reason coz neneknya sakit masuk ICu mlm tadi..Mudahan kembali sihat..Selain tu, dikhabarkan juga berita duka ayahanda jiran seblok aku meninggal dunia malam tadi..
Kalau tak silap bulan mac tahun lepas beliau baru kehilangan anak perempuannya akibat sakit jantung..Namun kuasa takdir siapa yang mampu melawan..sudah ketentuanNya..

Memandangkan tak ramai komuniti kat situ tahu,.sedih jugak melihat hanya berpa orang saja yang ada..Tengah hari tadi sebelum ke ofis aku sempat ke surau ziarah..Masa sampai tak ramai pun orang..boleh dibilang...Niat hati nak je temankan akak tu setelah semua urusan mandi dan kafan selesai..cuma tunggu untuk solat jenzah selepas zohor..Tapi tak dapat nak tunggu..coz perlu masuk kerja,,ikutkan nak je ikut ke kubur teman akak tu..Ni lah suasana kat bandar..tak macam kat kampung..

Kita yang hidup belum tentu bila masa akan tiba..Mudah-mudahan kita sentiasa muhasabah diri..Al Fatihah buat arwah..

2 comments:

JunAina said...

al-fatihah...

tuntutan hidup di bandar kekadang membuatkan kita terpaksa mengorbankan sesuatu yang lain tetapi sekurang-kurangnya kita telah pergi menziarah, mengucap takziah...

Cik Muda Sae said...

hmm...dari dia kita datang kepadaNya juga kita kembali..