Tuesday, March 20, 2012

# Jalan..Jalan # Makanan

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

R&R Tapah merupakan antara persinggahan yang sering digunakan oleh pengguna Lebuhraya Utara Selatan..bagi pengguna dari Selatan mahupun Utara di negeri Perak terdapat 2 hentian rehat yang besar iaitu di Tapah dan juga Sg.Perak..bagi aku,bila pulang saja ke Taiping rumah mentua dari Putrajaya pasti akan singgah di R&R Tapah untuk berehat dan makan..Sebab kitorang pilih Tapah,sebab R&R ni kire pertengahan la kalau kita bertolak KL kan..so cukup sekali jele  berhenti..

Menariknye R&R Tapah ni,terdapat gerai buah-buahan seperti jambu batu,jambu air,mangga,buah nona, dan juga terdapat gerai yang menjual buah yang berasaskan strawberi dari Cameron Highland (CH) seperti buah,jeruk kering dan cenderamata ..yelah Tapah kan dekat ngan CH
gambar google(eric)..tak sempat nak snap gambor stall..terus je pilih buah...Ini adalah antara gerai yang ade..tengok buah jambu ni, perhh best makan sambil ngicah di hari minggu..kalau tengok cam geram je,nak je rembat sume tapi bajet lol...regenye dalam RM10 & RM15 satu pek..aku amik jambu batu dan jambu merah tu jele RM23,kurang RM2 je dia bagi
Nah amik kau..tengok ajele yer..ni jele yang aku bawak gi ofis setelah di bahagi dua dengan husband..dia pun bawak gak untuk santapan member2  nye..sedap kan kalau dimakan dengan asam dan kuah rojak ker..perhh..kecur pulak..tapi kan awat le dia bagi serbuk asam tu sebungkus je..pek kecik lak tu..mane cukup..tak kan tu pun nak kene beli gak kot..ape salahnye bagi setiap pek pembelian tu 2 bungkus asam..ni buah banyak asam cikit..kedekkkkk**..huh cicah ngan kicap +gula jele nampaknya..wahh tak sabar lak nak balik,ngicah;p

Unutk pengetahuan Tapah dan Bidor memang femes le ngan jambu2 ni..kat Bidor ade stall nya kalau korang ikut jalan lama (jalan persekutuan)..memang tepi jalan la..berderet gerai jual jambu ni..pilih je..kalau ikut highway R&R Tapah le tempatnya..

Lalu Perak singgah le sebentor yer..Selamat jalan2..

2 comments:

hidayah said...

aduhh...
gulp..gulp..gulp..
sedapnya jambu..

area sana memang sedap2 jambunye..
selalu kalau balik utara mesti singgah beli..

kenkadang kalau rajin exit kat bidor
yang sebelum tapah tu..

semata-mata nak beli jambu..

hihi..

FD said...

@hidayahhaha rajin betul kuar bidor pulk ..lalu R&R beli situ sudah..xpe bnyk jln luas pemndgn