Tuesday, March 22, 2011

# Corat Coret

Bosan dengan politik Malaysia

Sedang kite digemparkan dengan berita kekalutan di Mesir, then bencana yang menimpa Jepun dan terkini dikuti peperangan di Libya..Di negara kita pula, rakyat dibebani kos sara hidup..tetiba muncul pulak insiden politik yang mana dikaitkan dengan pemimpin pembangkang..Jadi hot pulak isu video seks ni berbanding cerita lain yang lebih memerlukan perhatian..

Seriously, aku rasa 'terkesan' le jugak dengan berita2 begini...naik muak..bosan..marah, kecewa dan macam2 lagi terbuku dalam hati ni..berita2 macam ni cuma memalukan negara ja..pada aku lebih kepada kepentingan diri..Tak habis2..lepas satu isu tak berapa nak menjadi..keluar pulak isu lain..then isu ini..kenapa pemimpin kita begitu? Tak kira la kerajaan mahupun pembangkang..cam bebudak..budak tadika pun pandai lagi kot dari dorang..gelihati pun ade aku tengok..Oh Malaysiaku..Kalau macam ni le gayanya sampai bile kita nak maju..

Berita yang mengaibkan..hanya DIA yang lebih mengetahui kan kebenarannya..nak harap undang2..sama ja..dah cam tak leh pakai.. Argh..kadang aku rasa xde politik xleh ke..tapi cam x complete lak kan ciri sebuah negara...tolong le!aku nak keamanan..xleh ke bagi fokus kat pembangunan ekonomi ngan rakyat..heeeeeeeeeee..tak tahu le nak kate pe..geram da!



14 comments:

Anisa Hang Tuah said...

politik sgt memeningkan :'(

c-tea said...

tau takpe..adeh..kite yang menjerit mintak kan pemimpin kite ni behenti bertelagah macam takde platfom untuk keluarkan suara kite...

yang dieorang duk bertelagah tu macam menepekkan diri dalam lobang najis..adeh...

sudah-sudah la tu...bawak-bawak la buat amal kat rakyat..kami yang pilih kampa jadi pemimpin..hampa islam..ikut la cara islam memimpin...hampa semua dah tua....duduk kat tikar sejadah..behenti lah main rasuah..undang-undang kat malaysia ni..ikut mana???asal orang kaya banyak harta je...kes mesti tangguh sampai rakyat rase mual kat lakonan korang..

Faztee Danisha said...

@Anisa Hang Tuahyup Nis..memeningkan dan menyedihkan..pentingkan diri!

Faztee Danisha said...

@c-teatul tu CT..itu le yg sy nak sampaikan tapi tak terluah dek perkataan..napa dorang tak jadikan NAbi sebagai contoh pemimpin yg baik..kalu semua pemimpin ikut cara Islam..insya'allah bahagia la kita
undang2 sekarang dah tungang langgang...ada duit semua boleh beli..hakim dunia xkemana..nasib sy x jd lawyer kalu tak...@@

nikaviolet said...

btol...bosan..muak rase nk muntah banyak2 kali pown ade dgn politik malaysia...

Axieda'great said...

kes2 kecik yang diperbesarkan..
sedangkan banyak lagi benda besar yang perlukan perhatian.
adakah politik malaysia bakal jadi kontroversi artis2.
ntah ape2 ntah

WILAYAH C.T.M said...

sy pun sama.bosan dan naik muak mual loya semua ada.entah apa2..kerjanya asik nak menjatuhkan antara satu sama lain.itulah,dah ada peraturan dan undang-undang dalam Al-Quran tak mahu digunapakai.jadilah pemimpin2 yg mengikut hawa nafsu dan kepentingan diri sendiri.argghhhh..bosan

Faztee Danisha said...

@nikavioletye sesama kite muntah..kalu leh wat kat depan dorg lagi baguskn..

Faztee Danisha said...

@Axieda'greatartis ngan politik sama ja..tu psl bnyk ahli politik kwin ngan artis..2x5..tak sedar diri

Faztee Danisha said...

@WILAYAH C.T.Mbelum diturunkan bencana...selagi tu le xsedar..ke nak jadi cam Mesir..rakyat bangkit..baru tahu

Axieda'great said...

wei.. ko tau x? ko kene tag
http://beingmenu.blogspot.com/2011/03/lulu-caldina-1st-giveaway.html

Faztee Danisha said...

@Axieda'greatmekasih cik axie ats tag tu..sy dh join..pepun gd luck 2 u ya!nxt wk leh tau kot result nya

fadzlina said...

yup..aku dah bosan tengok berita kat tv...satu persatu citer kuar pasal ketua pembangkang....aku dah bosan...aku dah bosan..aku dah bosan.....hanya Allah yang tahu kebenarannya...Sedih aku...Kenapa Malaysia jadi begini sejak akhir-akhir ni?

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

same..i dun like malaysian politicians today..