Keselamatan Di Pejabat

Pagi tadi kat meeting room ade taklimat berkaitan Keselamatan..if bercakap soal keselamatan pasti korang tahukan ianya meliputi Keselamatan Fizikal, Dokumen dan Peribadi..kalau tak tahu leh baca ARAHAN KESELAMATAN..bagi kite yang dok berurusan dengan pelbagai dokumen pastinya topik keselamatan fail dokumen terperingkat menjadi isu utama..dari soalan2 yang dikaji tadi..aku tengok isu keselamatan kat bahagian aku ni fail kureng terutamanya di registry..yele,ada gak berlaku kehilangan fail, surat,kunci dan doket.

Selain tu bagi yang mengendalikan dokumen terperingkat adalah menjadi kewajiban kepada mereka untuk mencatat setiap daftar masuk/keluar dokumen/fail pada buku daftar am..iyele kot nye ade apa2 kes yang melibatkan kehilangan atau kebocoran hal2 sulit/rahsia ni, masuk mahkamah nak kene ade bukti kan..kalau tak de daftar rekod susah la nak jadikan bukti..dari sulit dah tak jadi sulit dokumen tu..dan tak boleh nak judge.
Dah settle taklimat,orang keselamatan membuat lawatan kat registry..space yang limit dan kurangnya aspek keselamatan menjadi isu kat sini..hope peh ni ade le yang sudi menjenguk permasalahan ini terutama tindakan admin bahagaian kitorang..toloeng le wat memo ape yang patut untuk mintak CCTV ke,ruang penyimpanan lebih ke and wat kunci spare
 Taklimat disampaikan oleh pegawai dari unit Keselamatan Perbendaharaan Malaysia..just 3 orang wakil,pengawal yang sorang tu tukang amik gambor je kot..or back up berkaitan pelawat or bangunan.Kitorang yang setia dari awal gi bilik meeting ni sume PT,wakil setiap seksyen.
 Makanan tu sekadar hiasan je..perut berkeroncong gak..ishh..klu ikut hati nak je aku rembat kuih and air tu..lapar pulak..dan mengantuk bile dengar taklimat gini ;p..tengok dorang tu kshyuk je kan..hhehe

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya