Wednesday, March 14, 2012

# memori

'Jajan' yang diminati zaman bebudak dulu

Korang ingat tak masa kecik dulu 2 bende di bawah ni cam wajib beli je bile gi kedai..femes le zaman sekolah..sekarang ade lagi cuma yang coklat udang tu dah tak nampak..tak tau le kot kat tempat korang ade lagi..Ape yang menyebabkan kite suke benor ngan jajan bedua ni ye..padahl tak mengenyangkan pun..sedap memangle sedap tapi bile dah besar dewasa ni aku pun dah ragu nak makan..asal bende bertulisan cina je..aku fikior dulu..was2 aku tak mo dah makan..tapi tu le..yang sedap le yang kite sukekan..
 Ini aku panggil coklat duit2..sekupang dua kupang..main kira2 lak nak bagi orang..rasa cam ala2 asam masin ke asam manis..murah je regenye dulu seposen..seakrang ade lagi..tapi dah jarang beli..
Ni coklat ape ntah..ade gambor udang and bertulisan cina..tpi sedap je ko makan..sekali ngna plastik dia yang nipis halus mulus tu pun ko telan..serius sedap..tapi tak tau namenye..terfikir lak asal nye dari mane..halalan toyiban tak

2 comments:

Afiq Yassin said...

follow here.. nice blog
salam perkenalan dari Afiq

hit afiq here
http://afiqyassin.blogspot.com/

~ieda~ said...

suka coklat udg 2 sbb rngup..pas2 da kcg kt dlm dia...aah...sm lah mkn skali ngn plastik ^_^