Aku nak berubah..

Apa yang perlu aku buat?Macam mana nak berubah?Aku sedar banyak kekurangan yang ada pada aku..namun aku masih cube belajar untuk memperbaiki diri ini..Semalam tetiba terasa keinsafan atas kealpaan dan kelemahan diri ini..dalam hati Tuhan saja yang tahu..apa yang aku inginkan..

Aku cakap kat husband, nak belajar perbaiki diri..nak tambah ilmu..dia pun sama..perlu ada sokongan..Then kitorang solat ngan anak2..memang aku selalu ajak anak2 aku untuk solat sama...lepas tu aku kan ajar dorang mengaji (Iqra')..melentur buluh biar dari rebung..Ni lah antara usaha aku untuk kebaikan dorang..untuk diri aku..aku akan cube kuatkan semangat tingkatkan ilmu pengetahuan dalam agama..kadang aku search kat internet ja..cari apa yang aku tak faham..ada jugak beli buku "Indahnya Hidup Bersyariat" tulisan Dato'Ismail Kamus.. tapi tak habis baca lagi..bile le nak concentrate ngan ilmu yg ada dalam buku tu..memang bagus buku ni..panduan yang lengkap..tak rugi memilikinya! Nanti aku akan review buku ni..Insya'allah

Comments

Lalinkfyza said…
kadang kadang manusia nak berubah tapi dia tak tahu untuk apa dia nak berubah dan bagaimana cara dia nak berubah kan.. syukur..pintu hati sentiasa di buka utk kita berubah ke arah kebaikan dan ke jalan yang diredhai oleh -Nya :)

i'm already be ur follower :)

http://rafizacute.blogspot.com/
ftdanisha said…
yup..mudah2an diberi petunjuk dan kekuatan oleh Nya..
thankx :)
Unknown said…
alhamdulillah..
berubah ke arah kebaikan sanagt lah di tuntut..

saya follow awak ye..

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya