Memori | Tiket Keretapi Lama

Ni tiket keretapi lama yang masih disimpan oleh adik aku..Dulu kalau raya atau cuti sekolah kitorang akan balik kampung naik keretapi atau bas.Naik keretapi lama memang best..perjalanan bermula dari Sungkai ke Taiping.Harga tiket dalam RM6.80.

Berderet-deret le adik beradik aku menunggu ketibaan keretapi.Best gak naik train dulu-dulu sebab sepanjang jalan leh tengok kampung-kampung dan pemandangan yang luar biasanya dari jalan raya.Yang tak bestnya jangka masa perjalanan agak lama.Biasa lah tu kan,train akan berhnti di satiap hentian.Amik and turunkan penumpang.

Lagi satu ramai gak peniaga yang dok jual kuih muih atau sarapan di luar perkarangan train mahupun yang bergerak masuk ke dalam train.Keje makan jele sepanjang jalan.

Sekarang sumenya gi balik nek kereta ja.Train pun dah makin canggih..pakai letrik..if nak balik kampung umah mak ayah aku leh je nek komuter,tapi tak pernah lagi.

Comments

JunAina said…
Salam...

Bayangkan balik Perlis naik pukol 8pm sampai Arau pukol 9am esok pagi Kematu vontot heheee....
Tapi anak2 akak suka bila balik naik keretapi terutama bila sampai Penang dah nak cerah, lalu sawah bila masuk Kedah dan Perlis.

Singgah dan follow u sis!
JunAina said…
Ishkkk...kenapa pulak akak tulis follow u sis coz akak memang follower kat sini. Pening bila berebut2 nak koment dan bos yang tengah jeling2.

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya