Fixi:ZOMBIJAYA-jika rakyat Malaysia tiba-tiba dikelilingi mayat hidup?

Karya oleh Adib Zaini
Antara koleksi buku yang dibeli ketika  pameran buku di Mines Mei lalu..baru sekarang nak cerita pasal buku ni..dah lama peram.Oklah aku masukkan sinopsis buku ni..mik dari Fixi.Korang bacalah ye
Selamat datang ke Malaysia. Negara yang kaya dengan adat ketimuran. Tetapi apakah yang akan berlaku jika rakyat kita tiba-tiba dikelilingi zombi?
Kalendar lama bertukar baru. Aliff baru mengajak Sofia berkahwin. Ana bakal memulakan hari pertama sebagai cikgu. Kamarul akan bertanding dalam program TV realiti. Dan Nipis seronok di dalam dunianya sendiri.
Mereka tidak tahu yang suasana mereka kenali bakal berakhir. Aman-damai menjadi kacau-bilau. Tamadun hancur. Rutin harian berubah. Semua perlu mengadaptasi dalam dunia baru ini.
Berapa orangkah yang akan mati? Adakah yang mati akan kekal mati? Dan apakah yang menunggu mereka di Putrajaya nanti? Selamat datang ke ZOMBIJAYA

So kisahnya berlegar tentang Apakah yang akan terjadi jika rakyat Malaysia tiba-tiba dikelilingi mayat hidup?

Novel tersebut akan diadaptasi ke layar perak oleh syarikat Grand Brilliance dan akan diterbitkan dibawah anak syarikatnya, Lightbulb Pictures.Judul filem yang bakal muncul pada tahun 2013 ini bertajuk KL Zombie.Filem KL Zombie diarahkan oleh Woo Ming Jin dan skripnya masih mengekalkan Adib Zaini yang juga penulis asal novel Zombijaya.Antara pelakonnya seperti Zizan Raja Lawak dan Siti Saleha.

Next year tengok filem ye untuk lebih faham!

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya