Wednesday, June 15, 2011

# Orang Gomen

Gaji Minimum Sebelum Akhir Tahun?iyoko

Dah tak larat nak tunggu..bile nak umum betul2 ni..ni dia umum utk swasta ke org gomen sekali?yele tu kan majlis MTUC (akrab kpd org swasta)..yg majlis hari pekerja ngan org gomen bile nak ada..dengarnya cam ngelat je..

Jangan sekadar cakap je..umum itu ini..tapi retorik saja..bende xdilaksanakan..Aku harap kali ni betul2nye..bukan cobaan..kalu nak suh org jayakn tranformasi dia..jaga dulu pendapatan rakyat ni..ekonomi tinggi tp pendapatan rendah wat pe!yg kenyang korang..yg atasan tu..

INFO: Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) -petik dr BH
  • Penetapan gaji minimum RM900 sebulan
  • 34 peratus daripada pekerja menerima gaji rendah iaitu di bawah garis kemiskinan
  • Perjuangkan sejak 1999
  • Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) yang menaungi 260 kesatuan sekerja
  • Sehingga Disember 2010, 5.5 juta pekerja rasmi dalam sektor swasta di Malaysia.
  • 5 comments:

    Fitri Senin said...

    kayala pendatang asing yg kerja kat sini

    UpProfits said...

    Apa susah..selaraskan jer gaji pekerja sektor awam dan swasta..xder la org2 kita nih memilih pekerjaan..

    pena rozie said...

    Kalau s'kat kecik macam mane ek???

    +++Sue+++ said...

    bole caya ke kak? humm.. dari tahun lepas sue dgr cter ni.. hasil xdak pon...

    Faztee Danisha said...

    @ Sue fokus pd pndpt aku kt prenggan 2 tu..takut retorik ja..dengrnye gj pngwl yg nk nek (kecoh2 dulu tu) sonyap ja..peh tu gj polis yg diumum nek tu ade yg kate xdpt pun lg..doakan je le mg tbuke ht pak jib nk bg kite ye