Tuesday, June 21, 2011

# Makanan

pekene makanan kampung..simple

aku lame tak makan pengat ni wes..ni ade orang panggil "wadekepeng"(kuih leper)..tp aku panggil puteri mandi..hahah..xtau la nama dia sbnrnya..tau makan ja..dulu jiran kampung aku pernah bagi..sedapnye..ni terasa cam balik keje nanti nak wat la..utk buke pose..tepung pulut and gula merah dah ade..hope jadi le
 makkk..sedapnye ikan kedera masin ni..baru2 ni mak mentua aku ade bw mai rumah..sedap siut makan ngan nasi dan sambal..huh..tambah berkali2..sedap gak wt makan ngan pulut..ni pn aku rase cam nak wt and makan..lik kampung nanti nak beli stok ikan kedera ni..habuan utk sahur pose nanti..baru selera kan!sape nak oder leh bg duit and PM me..ceccec..
ni jelatah..ade orang panggil acar..tapi aku ingat lagi masa dok ngan family kt kampung dulu..rajin gak wt mende ni..ayah aku la yg rajin wat..makn tengahari ade je bende ni..simple and sedap..aku dah lame tak wat jelatah..akan dibuat jugak..

2 comments:

JunAina said...

pulut kuning...gulai telor...meleleh air lior...

kayrul-shah said...

terliur tengok pulut kuning ngan ikan tue...makanan kg jugak paling sedap