Tuesday, January 18, 2011

# Jalan..Jalan

Pameran Setem 1Malaysia Dunia-Muzium Negara

Masa-mula kul 9pg-6 petang ja..tiket RM3 sorang..dewasa.. Warganegara Malaysia yang berumur 55 tahun ke atas dikenakan bayaran sebanyak RM2.00 manakala untuk kanak-kanak berusia dari 6 hingga 12 tahun dikenakan bayaran sebanyak RM1.00 Boleh tengok pelbagai keluaran setem yg ada di Malaysia termasuk dari luar negara spt..Singapore,Vietnam,dll.. Jualan setem pun ade..kot nak tambah koleksi lagi..harge berpatutan..minat punya pasal boleh je kan..aku pun ade beli..nanti aku kuarkan entri ni ye..next time.. Ade gak Pos Malaysia jual setem keluaran khas seperti Upin and Ipin..temanya Permainan Tradisional..aku beli 2 jenis je..Congkak(Kak Ros & Opah) and Perang2 yang diaksikan oleh si twins tu.. Selain tu pengunujung jugak boleh m'abadikan kenangan melalui portret memasing mau pun org2 t'sayang melalui segmen "Setemku"..cop le muke kome ye..jadi setem.. Terdapat juga alatan2 yg digunakan ketika proses pengeposan pada masa dahulu..boleh tengok kat gambar2 di bawah ya.. Maafla..tak dapat nak beri keterangan tentang alat2 di atas..kurang info..tercari2 jugak dimane info b'kaitan..tp xjumpe..ke aku yg tak nampak..may b u all leh pegi ke sana check kan..adios! Antar yang dipamerkan..pelbagai info yang boleh memberi ilmu wta kita sume..hehehhe.. Harap anak2 aku akan mewarisi minat mama dia..heheh..si papa and anak berposing dgn background pejabat pos Farser Hill..tambah sakan bebudak ni bile tengok baord upin ipin tu..huh..

No comments: