Padang Besar

Humang aih...besor benor le padangnya...erkk..manenye..yang aku nampak..bukit bukau..kehijauan ladang-ladang getah,sawah padi dan ladang tebu..Itu lah panorama yang kite nampak sepanjang perjalanan ke utara tanah air ni..memang menyejukkan mata memandang..aku suke sangat bile dapat jalan pi utara ni..best view!

Percutian seterusnya..selepas 2 hari ke Melaka(27-28hb)..kitorang ke Padang Besar lak pada Tahun Baru..1.1.11..heheh..meneruskan agenda jalan-jalan..bile lagi nak gi tengok tempat orang kan..bukan selalu pun..ni pun 2 tahun sekali kot br le dpt cuti2 malaysia..jauh perjalanan luas pengalaman...tul tak?Gi sini kalu tak borong tak sah..tapi aku xde le borong pe pun sangat..just beli barang keperluan rumah..Beli toto Narita and periuk tiga beradik tu..orang kate cap boye (crocodile) ni bagus..tahan lama..aku pun sambar la 1 set..rumah aku memang xde periuk besar..payah gak kan kot nak wat masak..xkan nak gune kuali besar tu 2-3 kali masak kot..t'utama bile wat laksa ka..or bende2 yang b'kuah..jenuh aih..Ni gambar jambu kristal..aku pinjam kat GOOGLE jap..lupe nak snap..almaklum le sedap sangat smapi bis dimakan..belinye pun 3 biji je..ne cukup..sekadar nak merasa ja..pe yang kristal nye..ingat kan buah apple ke pe..ade 2 kaler..ijau and merah..jambu ni manis..celop ngan yaq gula ka pa..hahah

Selebihnya..mak mentua ku la and mak sedara my husband yang borong sakan..ehhehe..nasib dapat gak kuali percuma..mak mentua i bagi..tq2...Gambar kat bawah ni adalah antara sekitar pemandangan kat bazar tu..time pegi tu nasib le sesak sangat..so far ok lagi..ikut hati mau je rentas sempadan..sawadikap..!!

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya