Tuesday, April 19, 2011

# Makanan

Durian Batu Kurau

Batu Kurau yang terletak di Taiping amat terkenal dengan keenakan duriannya..aku rasa hasil durian kat sini memang tiada tandingannya..hahah..bukan nak puji tapi realiti..tu sebab media (tv3) baru ni ade wat liputan tentang durian ni..xcaye cer tengok majalh 3 dan 360 kat tonton.. :)
My husband membantu ayahanda nye mengeluarkan doroyan yg baru amik dari bukit..banyak tu..penuh seraga..nak nek bukit kene gune motor lasak sikit.."scram"..hasil durain dijual..masyuk dol
Anak aku yang sorang ni leh tahan gak..antu durian..si abangnye tak pulak..siap tutup mulut and hidung xmo bau..huh cerewet
Isinya yang kuning..lemak manis berkrim..huh tu yang famous de amos la
Hasil durian yang aku angkut bawak lik Putrajaya..banyak yang oder..tu pun dah bis ade lg orang dok tanya..haiya kene balik lagi kot..huh nak je aku rase bukak stall durian kat sini..hahah..mesti masyuk kan..tu  sebahagian je aku snap..

12 comments:

Eza Ridzwan said...

arghhhhhhhhhhhhh!!!!!...mroyan makkkk!!!!...

Faztee Danisha said...

@Eza Ridzwan hah suda..xtahu..xtanggungjwb arr..

Penjejak Mimpi said...

bile nak anto sebijik 2 ke Sentul?

tips remeh alexa said...

oh kome droyan da berbunge....tengok gambo pon leh ada bau? konpius konpius

ummi sofiyyah said...

salam, ummi dulu skool kat tepen...mmg tau la sgt kehebatan doyan batu kurau ni...malangnya skrg ummi dah x kesana...huhu... bila Faztee Danisha nak balik lg yer? nak order jgk boleh? ni serius ni, bukan main2...ummi dok presint 11...kalau nak balik lagi bgtau yer...ummi serius nak order nih...pls..pls..pls...
ni emel ummi: dingdangyangkiut@gmail.com

muCux said...

saya dah mkn smlm. . .satu ofis bau. .terima kasih pada yg memberi niat nk makan smue tp sian plak org laen nk rase. . laen kali bagi saya sorg jew erk hihihihi :)

Faztee Danisha said...

@Penjejak Mimpi nak jugk ek..alohai dh bis le..kne cr stok lg le nmpknye

Faztee Danisha said...

@tips remeh alexa kuase bau tu power

Faztee Danisha said...

@ummi sofiyyah Insya'allah ummi..nanti klu ade rzki dpt duyan tu..sy inform ye

Faztee Danisha said...

@muCux hdup xleh tamak..nanti slalu rugi..hahah..ater teman pn niat nk bga sume org gk kt ofis ni tp xdpt le nk bg sume..tu pn nsib bek temn ingt kamu..

Murni said...

As salam..
teringat masa dok kemunting klu musim durian slalu p umah kwn kat batu kurau mkn durian best sgt..
Salam kenal dari murni..

hafiz said...

salam dari orang Batu Kurau..
Durian Batu Kurau Memang terbaik...