Tuesday, April 26, 2011

# Makanan

Asyik ngadap ni je

Haloha..cam lame je tak bercerita kat blog ni..nak wat guane.. kamek gik gago lah sekrg..erk..pekebende yang kitak merepek ni..holaha..sy sibuk lah skrg ni..hahah..pandai tak kamek..hehhe..SINGKOL..alamak ape dah jadi..kitak ni kelakar Sarawak pulak..ape kah disebabkan bende di bawah ni??
Ha ni dia..Sarawak mari sitok..thanks to my frenz ZUE..krn sanggup menerbangkan ikan terubuk ni ke sini..minggu ni aku masak ala2 kampung je..makan ikan masin and ulam2an..perhhh sedap smapi menambah 3kali..terror x aku mkn..Ikan masin tu rendam le dulu ye..kang terlebih masin naik lk darah tu ha
Ulaman yang aku beli kat pasar borong Selangor..timun,kacang kelisa(botol) dan pucuk(err...pssst, pename dia ye..lupe.tau mkn je)..sambalnye tempoyak dan cencaluk utk suami (dia tak mkn tempoyak)
Ni ikan kedera (cam tu le bunyi nye)..import dr kampung husband di bt.kurau..
Actually xdele hari2 ngadap ikan masin je kan..selang2 le..ish..kang tak pasal leh kene darah tinggi..tak kenaye tu..kwl pemakanan..rajin2 mkn ulam..x semestinya nak awet mude je..banyak khasiat dia tau..nanti i citer lagi ye ttg khasiat ulam ye

7 comments:

ainnoraini said...

mmg sedap ikan masin..sambal belacan..bile mkn pun bertambah2 nasiknye...

Axie04 said...

alamak
ko ni
meleleh air liur tau

Fad said...

salam perkenalan...:)

Fad said...

keep in touch..:)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

ahaha....cinta pokok kelapa ehh, heheh.. comel jek :P


Cik Bunga dapat FREE lagi, ahaha... jangan jeling cik bunga eh kalau JELES, heheh

Sal Saari said...

sedapnyaaaa..
bw sini baca n3..

missdora said...

akak ! rosak bahasa srawak, btw saya study kat sitok kinek tok bha.. :)

nyaman juak ikan yaa kamek nangga.. :)