Thursday, February 23, 2012

# Orang Gomen

CEUPACS mintak kenaikan gaji RM700-RM2500..perhh!!

Baca berita online tadi tentang isu gaji ni..sebagai kakitangn awam sudah pastilah aku nak amik tahukan..orang lain pun begitu kan..bab SBPA ni aku pun dah bosan kot..entah bile nak selesai secara aman..bersabarlah selagi mampu

Ni cerita CEUPACS mintak kenaikan gaji..wah kalau betul banyak tu kerajaan nak bagi..pertama sekali aku ucap ALHAMDULILLAH syukur nikmat..bayangkan unutk gred 17 cam aku ni leh naik RM1000..perhh..banyak untung..dan silap2 haribulan ramai gak yang dah leh kene income tax..i give u,u give me..hhehe..

kenaikan itu perlu dilaksanakan menerusi skim sedia ada iaitu Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum sebarang pembaharuan gaji dibuat melalui skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).
Tuntutan tersebut membabitkan kenaikan gaji untuk gred 1 hingga gred 16 sebanyak RM700; gred 17 hingga gred 26 (RM1,000); gred 27 hingga gred 40 (RM1,500); gred 21 hingga gred gred 48 (RM1,800) dan gred 52 hingga gred 54 (RM2,500).-UTUSAN
Bagi yang gaji mati sbeelum ni takde kenaikan,CEUPACS mintak diberi tunggakan dan kenaikan gred..yang lulus PTK aras 4 tu lak,diminta naik gaji mereka

Apapun tuntutan yang dibuat bagi aku biarlah sewajarnya dan saksama dengan mengambilkira pelbagai faktor.Semoga SBPA cepatle selesai dan 5 tuntutan CEUPACS hari tu dilayan oleh kerajaan.

No comments: