Hari Ini Hari Gaji

11:15 am

Eh..dah gaji erk hari ni.Aku pun pagi tadi tanya gak husband untuk kepastian hari ni gaji ke.Tengok tajuk tu..mesti ade yang lega sikit la sebab dah sampai ke tarikh gaji setelah hampir sebulan menunggu setelah 'kering' dek raya lalu kan.

Tapi leganya sampai mana la sangat kan..pi mai pi mai tang tu jugak..hahah..hari ni lah mencongak segala keperluan dan tanggungan yang perlu dilunaskan..bayar segala bil elektrik,air,internet,astro..bayar kereta,rumah..bayar yuran sekolah anak-anak..puhhh..dah tolak semua okla fikiran sebab dah selesai bayar.Yang bab makan minum gi keje,belanja dapur tu bagaimana pula??waduh...bajet seterusnya keperluan isi rumah la kan..yang ada anak ramai lagi jenuh kan..masa ni le rasa betapa perlunya hidup besederhana..pentingkan yang mana perlu

Balance gaji tinggal banyak mana?ha tu kene pandai-pandai la bahagikan hingga le next gaji..kalau awal habis..lebur..jenuh nanti.Kena beringat,macam-macam boleh jadi..hope everything ok la.

You Might Also Like

4 omelan