Thursday, June 28, 2012

# Makanan

Hitam-hitam si buah manggis tetapi manis

Hasil kegigihan si suami memanjat pokok pagi sebelum balik Putrajaya..banyak juga le dia dapat petik..Cam biasa kalau dah balik kampung kene le eskport kan buah-buahan gini..siap boleh bahagi2 kat member ofis dan jiran..
 Manggis walaupun hitam kau tetap manis..selagi dok ade kat rumah aku selagi tu le aku dok ngadap bende ni..sedap..manis..makan tak hingat..Memandangkan aku tengah mengandung,memang control gak la..takut jugak kan makan terlebih,tak pasal2 je..Tapi dalam takut tu aku search gak kat internet pasal makan manggis di kalangan orang hamil..tengok ade kesan burk ke tak..tapi ape yang aku dapat jawapannye positif..banyak khasiat..fuhh lege..
Dikatakan isi manggis mengandungi bahan antioksida,memulihkan imunisasi badan,kaya dengan asid folic.Lagi khasiat leh tengok siniKulit manggis leh dimakan?ok,ni pun aku tak tahu...dah bace baru tahu.Cara makan hiris nipis cam asam keping dan keringkan.Leh wat ubat untuk cirit birit.

4 comments:

Sue Echan said...

kak, memang terbaik buah manggis akk.. gebuww... mau mintak lagi pon segan,,,hehe...

Nur Danisha said...

@Sue Echan kt umah ade lagi 2 plastik..ingt nk bg jiran yg sorg lg tp ble 2x g umh pnggil xmnyahut..mls dh nk bg..buknr zki dia..tp aq bw buah tu g umh my sis la..hahah

Qaseh Ziera said...

sedapnya....terliur...

Nur Danisha said...

@Qaseh Ziera teliuq kaa..hmm..ade something ke??heheh...aiseh amik rasa kt gmbaq je le nahh..aq tgk gmbr isi mnggis tu pn dh rs tliuq lg..tringt2..balik pekene lgi..makn smpi lebam