Thursday, December 08, 2011

# Orang Gomen

Antara yang dikatakan dalam SBPA

UPDATED:pekeliling dah keluar..lihat {SINI}
Gaji
-single point tanpa kenikan tahunan kpd kumpulan premier.jadual gaji sebaris.konsep jadula gaji min-max kpd kump.pengurusan tertinggi dgn kenaikan gaji tahunan ikut prestasi
Pemansuhan 29ribu jawatan 
-berdasarkan enam strategi inisiatif perkhidmatan awam iaitu kawalan saiz, kajian pertindihan fungsi, penjajaran fungsi utama, perkhidmatan boleh diserah urus, perekayasan proses kerja dan kajian semakan skim perkhidmatan
Exit Policy
-Kakitangan kerajaan yang tidak memperlihatkan prestasi baik akan dinilai mulai Januari depan susulan pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam SBPA dan akan dihentikan kerja jika terus gagal memperbaiki kedudukan mereka.Penilaian dibuat kpd k/tangan wam yg memperoleh markah 70% ke bawah
Cuti Belajar Bergaji Penuh
-untuk kumpulan pelaksana bg mengikuti kemahiran latihan dibawah program SkillsMalaysia..(yang ni aku nak tau gak apa faedah diperolehi setelah ade skills ni)
lain2 leh tengok kat {SINI}
apapun tungguje pekeliling keluar dan dijelaskan dengan lebih 'pencerahan'supaya anda semua lebih maklum...

4 comments:

Cik Muda Sae said...

gaji naik?

Sue_Echan said...

nak bace pekeliling malas (mcmna nk lulus exam klw cmni) haha.. tgu je la kenaikan tu dikira mcmne..

Faztee Danisha said...

@Cik Muda Sae of course naik..tp xtau le cmner knaikan tu dikira

Faztee Danisha said...

@Sue_Echan tu le bnyk sngt ..just bc skali imbas je..if bc pn cm xfhm je....knaikn gj tu yg org nk tau sngt..tp msih xclear..heheh.dngr jele tklimt sok