Tuesday, May 03, 2011

# Dekorasi

kenapa lidah mak mentua dan buaya?

 Aku pun heran apsal orang panggil dua pokok ni nama dia gitu..apekah disebabkan ujungnya yg tajam..oh ibu mentuaku..(cam citer p.ramlee)
ni pokok hiasan kt rumah aku..cantik tak..lawa wat hiasan dlm rumah..ltk kt meja makan ke..ruang tamu ke..sejuk mate memandang pokok hijau ni..senang jage..nak tau lanjut leh tengok link tu

Lidah buaye..nape panggil gitu..aku tak berani le nak telek lidah buaye camne..geli..tapi bile perhati pokok ni..emmm..may b duri dia tu kot..peh tu yg putih2..aku anggap cam kulit boye je(ekor)..ahha..lidah xtahu..Peh ni aku nak tanam pokok lidah buaye lak..asal lik kampung je lupe nak bawak mai sini..sebab pa nak tanam pokok ni?of course le kebaikan pokok tu..ms kt kampung dulu (zaman remaja)..aq suke tonyoh lendir pokok ni kt muke and rambut..tapi la dah lame xwat tu pasal muke x 'semengah' dah..tunggu next keluaran ye bout kebaikan pokok ni..

6 comments:

Gimi said...

sapu muka untuk apa?
bole hilang jerawat ke?

Faztee Danisha said...

utk kulit muke..tu sbb bnyk gk produk yg b'asaskn aloevera ni (lidah boye)

Solihin Zubir said...

lidah mak mertua?
kat sini panggil lidah jin...
kt umh sy byk pokok lidah jin ngan buaya tu.. :D

Faztee Danisha said...

@Solihin Zubir hah..sudah..lidah jin pulk..dauhai..jin ape?heheh..bnyk org tnm sbb sng jg..sng tumbuh

Hanis Azla said...

lidah buaya tu biasalah dengar.. lidah mak mertua tu tak pernah dengar pula wp pernah tgk pokok tu.. tak tahu pula itu namanya..

Faztee Danisha said...

@Hanis Azla heheh..cm2 name le org bg..sy pn kdg pkok je pnh tgk..name xtahu..baguih dok ada..ehhe