Dah Tukar Duit Raya

Walaupun puasa baru je seminggu lebih tapi aku dah dapat tukar duit awal-awal.Tapi bajet tahun ni kurang sikit la.Nak kene plan betul-betul bajet raya dan selepas raya..kalau tak haru nanti.Walaupun orang Gomen dapat bonus setengah bulan,bagi kami yang berpendapatan rendah ni ianya cukup-cukup je.Bagi yang anak lebih tu mau tak cukup kan.RM500 tu kejap je berbanding dengan harga pasaran yang ada sekarang.

Sebenarnya untuk tukaran tu aku oder melalui adik bongsu yang kini bertugas di Agrobank Slim River.Dah dia offer unutk tukar aku pun pe lagi,amik oder la.Malas nak gi bank beratur.So tak payah nak fikir lagi dah bab ni.Peruntukkan untuk duit raya dah settle.Tukar pun takdele banyak.Setakat RM200 duit RM1,RM5 dan RM10.Duit baru ye tahun ni.

Anak buah aku memang ramai dalam 20 orang..jenuh nak berkira gak ni weh.Tapi this year aku akan beraya di rumah husband.Apapun standby jugak duit lebih unutk tetamu kanak-kanak yang bertandang.Sedekah setahun sekali kot.Hehehe

Korang dah tukar ke?Adik aku cakap bank kat tempat dia start open untuk public tukar 1 Ogos  ni.Tak tahule tempat lain guane.Ke ade yang dah release.Selamat la ye.

Comments

Zana Adieyza said…
zana setiap tahun tukar dgn kakak yg keje kat BSN.. so mmg x pernah beratur utk tukar duit.. hihihi..
Anonymous said…
kak,bajet tahun ni tak bole demand sangat nnti nak kene pikir bajet after raya pulak.. kalau sengkek, makan sekut jela jawabnye...
ftdanisha said…
@Zana Adieyza sy pn hrp adik..if x abg (maybank)
ftdanisha said…
@Sue Echan tu ar psl..bjet btul2..tkut kang lps ry melopong..dh le gj lame lg nk tgu..naye..dpt gj dpn harus stl sgl byrn dlu
Penjejak Mimpi said…
Tengah berkira2 la ni.. ekekekeke
ftdanisha said…
@Penjejak Mimpi ok jgn lupe kire utk anak2 sy jugk..klu de extra sdkh kt sy pn xpa ;p

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya