28 Sudah.....

Hari ni genap le usiaku yg ke-28tahun..oh dah msuk ke alam dewasa rupanya..terase diri ni dok remaja lg (perangai le)..diam tak diam dah pn kahwin n dikurniakan seorang putera and seorang puteri..hehhe..cam tak caya pulak..bilo la nak jadi mature nya.. inilah hadiah yang aku terima frame gambar-ofis aku kasi masa sambutan bzday utk warga BAC ( bhgn.analisa cukai)..xtvt wajib Kelab BAC ni.. kad undangan pengganti diri..hehhe..pemberian BAC
Sejambak bunga..seharum kasi..pemberian My Husband..
Ari ni aku sempat lunch date with my husband..xde le pegi makan class2 sangat pn..just gi lunch kat Taman Warisan kat Putrajaya ni ja..pada aku yang penting spend time lunch together ni pun dah ok..bukan selalu pn dapart lunch same2...and one thing yg aku tak boleh lupe..suprise flower from my husband..oh no..!!tersipu-sipu aku dibuatnya...hampeh..patut le aku tunggu kemain lama gi oder airnye..nak marahpun ade td masa dia bw air..lambat benor..then dia gi amik sudu and garpu lak..sama gak lame bnor..aku ternampak ler si husband ni entah nak pegi mane pulaknye tu..padahal oder air n tmpt mik sudu tu bukn jauh pn...pelik jer..patut aku dok tinjau-tinjau tengok takde batang hidung nya..rupe-rupenye dia semapt gi kedai bunga..ooo..senyap-senyap ye..hilang tensyen aku menunggu tadi bila dia datang bawakan sejambak bunga...ishhh...ishhh..malu pulak nak bawa bunga ni..malu tapi mahu..susah-susah je..ape pun tq a lot my dear sbb bg bunge and baju kurung tu (tmbh lg koleksi baju aku)hehehhe....sori, gambar baju tak dapat upload..tak sempat snap..
Pantasnya masa berlalu..bak lirik dalam lagu Tua Mengejar nyanyian Fauziah Latiff ni..harapan aku moga tahun ini dan mendatangkan akan memberi 1000 harapan dan ketenangan..
Ingatkah semua
Hari tua pasti menjelma
Detik waktu yang laju
Pantasnya tak akan menunggu
Begitu usia
Makin hari makin meninggi
Siang malam berganti
Yang pergi tak berulang sekali lagi
Begitu cepat putaran masa
Terkadang tanpa pun kita sedar
Siapa yang lebih bersedia
Dialah yang selesa
Tua mengejar
Pasti tiba masanya
Kau merasa
Hidup tak segagah
Waktu remaja
Di mana tenaga Menyala-nyala
Di hari tua Makin terpadam semua
Tua mengejar di mana kau berada
Tak berbeza semua kan merasa
Itu hakikat tak bisa hindari
Walau seinci bersihkan diri
Sebelum terlewat nanti
Hey kawan semua
Aku cuma memberi pesan
Andai cukup bekalan
Tak mungkin kita kehausan
Usahlah menunggu
Uban memutih di rambutmu
Cepat-cepat berilmu
Semoga tak menuju di jalan buntu

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya