Slip Bonus Dah Kuar..Dapat Berapa,Kira-kira


Hari ni baru kuar pay slip untuk kiraan bonus setengah bulan tu.Jabatan lain aku tak tahule dah kua ke belum dorang nye penyata.Aku check my husbandnye slip lum ada lagi (JPA).Heheh..saje gatal nak tengok dapat bape..kot leh powww!Untuk makluman hari tu PM ada umumkan pemberian bonus raya untuk penjawat awam pada 9 Ogos ni.
Sebanyak 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar pada pertengahan bulan ini. 
Bagi yang gaji pokok banyak tu seronok le ye dapat riban terutama golongan atasan la.Bagi yang bawahan gaji pokok kurang dari RM1900 dapat le ratus2 kot.Apapun terima seadanya pemberian itu dan pandai-pandai la nak guna unutk apa ya.Yang pasti dha namanya nak raya pasti duit tu laju je mnegalir keluar kan untuk persiapan raya nanti.If takda wat persiapan sangat pun sure duit tu jugak digunakan unutk tampung minyak,tol,sedekah duit raya anak2 buah,mak pak,anak2 jiran dan tetamu yang hadir.

Mula pening memikirkan.Hope bajet aku baik-baik aja ya!

Comments

syoknye dpt rezeki bln pose:)
Anonymous said…
AKU CHEK SLIP GAJI BELUM LAGI ADA BONUS....HUHUHUH..TAPI WIFE PULAK DAH KUAR...JABATAN AKAUNTAN NEGARA KATA DALAM PROSES.....
ftdanisha said…
@Tanpa Nama lambtnye..jbtn apa tu?hehehe..slip lmbt xpa..yg pnting gj msuk sama

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya