Monday, May 28, 2012

# Buku # memori

Lejen:Aku rindu 90's..memori zaman keseronokan

Muka depan Akur rindu 90's terbitan Lejen Press karya Wan Shafiq @Chech Adrea@pocek?ade lagi kot nama samaran dia..cam tu la cerita dia tentang nama2 Gun N Roses,Kurt Cobain,Nirvana bagai..dalam lain-lain yang ade kaitan nama...nak kenali dia lagi leh tengok blog ni..http://adreanalina.blogspot.com/ kat situ korang akan tahu "kesenian" juga "kesusateraan" dia..
Kisah yang mengimbau memori tika 90-an yang ada pada masa dulu dan tiada pada masa sekarang..Aku lahir 80-an dan membesar dizaman 90-an..masakan tidak aku melupakan memori yang indah masa tu..segala keseronokan ada..namun ada juga kekurangan zaman kanak-kanak ku dengan larangan yang aku rasakan umpama zaman budak2 sekarang..aku tak boleh pegi mandi sungai..tak boleh main sampai lewat hari..kalau tak siap kene piat dan piauuuuuuu..

90's habis masa dengan persekolahan..ok macam2 cerita ada..lucu bila diingatkan..yang tak kukenali aku kenali..cinta monyet!ok..tu semua memori aku

Tapi si penulis menugnkit kembali setengah dari hidup kita di 90's..kisah genre muzik hardrock,slowrock hingga ke boyz band yang digilai ramai.Ingat lagi bagi yang pempuan ske benor ngan Newboyz,Nsync,Wetlife,Backstreetboy dan lain-lain group.Yang lelaki apa kurangnya.Tapi yang berjiwa hardrock Nirvana, Gun N roses adalah peneman mereka.

Cerita penulis juga banyak berkisar kehidupan dia di sekolah..pegi ngaji..balik ngaji beli jajan..makan ais krim pop..sama jugak macam aku..

Pendek kata banyak budaya 90's tak nampak pada abad ini..segala nya bagai dibatasi sempadan teknologi..dulu pun ada gak teknologi..ingat lagi aku lepas sekolah gi CC chating kat MiRC..masuk la group kampung ke..Perakian ke..sekarang lagi hebaq dari tu..sume rumah dah ade tenet..FB,Twitter,sume jadi geng..nak lepak puyn dah tak kira umur..budak sekolah pun dah pandai,,calling je atau tweet2 ke..jom lepak kat mamak!

Banyak cerita sangat!Korang baca jele dan fahami hasil karya Wan Shafiq ni.Masakan tidak..90's tetap terbaik dan mekar dihati..samapi sekarang aku layan lagi cintan 90'an..hahha