Cari Ikan Masin Di Kuala Gula

2:28 pm

 Balik dari makan di restoran terapung JS muara kitorang singgah di sebuah rumah penduduk berdekatan yang membekal ikan masin..Alamat cam di atas tu..Masa kitorang datang yang ada hanyalah ikan belanak masin aka ikan kedera..
ini le urpenye ikan tu..bagi yang nak kenal le..so far harga dia okla..sekila RM10..aku borong 2 kilo..hamek kau..naik darah le nanti..Bukan aku yang nak melantak pun..sedekah-sedekah kat famili..
ni view kedai/rumah pembekal ikan masin tu..
 dah beli..sambil jalan nak balik tu aku perati rumah-rumah kat situ laman rumah dorang penuh ngan kulit kerang..normally kot view gini bagi rumah nelayan..
 ada gak kulit kerang yang nampak cam baru lagi diletak..tengok budak tu slamber je main kat kulit kerang ni...aku tak tau ape motif sebanr kerang tu..sama ada sekadar hiasan..atau dikering kan begitu saja dilaman rumah untuk tujuan lain..

You Might Also Like

0 omelan