Kau bagaikan udara

Mood aku sangat happy coz next week husband aku dah nak tamat latihan.Sekarang ni husband lebih banyak masa 'bergayut' kat phone ngan aku..Setiap hari pasti call..Sebelum ni masa agak padat dengan kelas pada waktu malam..

Sejak jumpe dia kat Muar hari tu,walaupun cume 40minit je jumpe tapi aku sangat puas hati..dapat gak lepas rindu anak2 termasuk aku gak le..ape yang aku perasan bila berjuauhan ni persaan cinta dan rindu pasti lebih mendalam..Kadang suke jugak bila berjauhan ni..bila asyik bergayut kat telefon ni,teringat zaman cinta2..camne perasaan korang after pakwe call..selalu berbunge je kan..suke je

Dalam dok 'gayut' tu ade yang wat aku positif dengan kata-kata dia..Ok,aku tahu dia kat sana dilatih salah satu tujuannya untuk diltaih menjadi seorang yang berdisiplin dan membentuk kecemerlangan diri..itulah yang aku harapkan..

Dia bagi kata semangat kat aku terutama bab kerja..dia ade tanya perkembangan kes aku kat ofis tu how..jwpn aku biasa..masih takde tindakan..katanya pdku
"Sayang banyakkan bersabar..wat kerja dengan ikhlas..apa yang penting Dia lebih tahu apa yang kita lakukan..biarlah apapun orang nak kata..pandai2 tupai melompat nanti jatuh jugak"..
ok,aku pegang kate tu..tq abg

Dan sangat terharu bila dia menghargai aku..
"terima kasih sayang sebab sudi melawat abang..tak sempat nak cakap hari tu"..
dalam hati aku, wah ini pun nak kene cakap ke..pada aku biasala..melawat je pon..ok aku hargai nya
"walaupun kat sini agak stress dengan latihan,tapi sayang dan anak2 la penguat semangat abang,tak fikir lain dah..lulus dan  tamat,balik kira ok dah"..

Bila orang yang kita sayang tiada depan mata,masa tu lah kita akan hargai setiap detik yang ada..Oleh itu hargai lah apa yang kita miliki..syukur dengan kurniaan yang diberikan olehNya..Aku akan berusaha untuk menjadi isteri dan ibu yang terbaik buat suami dan anak2..itulah harapan aku sekarang dan selamanya..mudah2an..Amin..
Kau bagaikan udara

Yang membantu aku
Untuk terus hidup di atas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya