Tuesday, August 10, 2010

# Corat Coret

Ramadhan Datang Lagi

Ahlan wasahlan ya Ramadhan..sok semuat umat Islam akan mula menunaikan ibadah puasa bagi tahun 1431H..pada yang sudah mengganti puasa yang lalu tahniah diucapkan..harap2 tahun ni dapat kita menunaikannye dengan sempurna kecuali yg dikecualiakan atas sebab musabah & 'keuzuran..dimaafkan.. Bagi yang selama ni menjadi Perokok setia harap kalian dapat le bersabar dari keinginan utk berasap tu..rimas aku tengok aih..berhenti terus pun lagi bagus.. Kepada yang tak bertegur sapa tu..gaduh2 ke..bebaik le kite sesama insan..sedangkan nabi ampunkan umatnya..inikan kite manusia yang lemah..tak rugi pun..hati pun tenang and senang.. Pada yang dah ingat2 lupa camner nak niat tu..leh baca niat kt bawah ni..mlm ni leh dah nak niat..sok jgn lupe bangun sahur..amik berkat..wlupun seteguk air..jgn dah nak subuh br kau nk sahur udah le..xreti2 ke Imsak dah abis..ha tengok jadual la..agak2 arr.. Ok, selamat bersahur dan berpuasa!
Niat Puasa:nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa
Niat Puasa Sebulan:Sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala
Doa Ketika Berbuka:Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa; dan dengan Engkau beriman aku; dan dengan rezeki Engkau aku berbuka; dengan rahmat-Mu - wahai Yang Maha Pengasih dan Penyayang"
Jadual Waktu Berbuka & Imsak Bagi Wilayah Persektuan KL & Putrajaya (click bagi besar)

No comments: