Tuesday, August 09, 2011

# Orang Gomen

Bonus OR Duit Raya

Rasanya semua orang dah tau pasal pengumuman kerajaan tentang Bonus 1/2 bulan gaji yang mana akan dibayar sebelum raya nii..wat pesara dorang dapat RM500..

Setelah 2 tahun menunggu baru ni le kita dapat merasa nikmat BONUS tu..syukur dengan pemberian tu..tetapi mungkin ade yang dipersoalkan..yelah jika diikutkan dengan gaji banyak perbezaan antara yang berpendapatan rendah dan golongan atasan..rasanya lebih adil pengagihan tu diberi sama rata..biar semua puas hati dan takdele nampak jurang nilai RM ketara sangat..yang gaji besor tu senyum lebih le..

Ok tu ketakpuasan hati dr segi pemberian..tapi ade gak yang mengambil kira golongan pegawai dianaktirikan dlm pemberian bonus...last dapat bonus?

Ape pun kita bersyukur dengan ape yang ade..dan diharap kakitangan gomen dapat merancang perbelanjaan walaupun harga barang sekarang lebih besar nilainya dr apa yang ada..ramai yang dah berkira2 untuk bayar itu ini...Pada aku lepas la duit minyak dan tol untuk pulang ke kampung dua2 belah pihak..Duit raya tu bajet kurang la...haha..anak buah je dah ramai 20 orang..huh

p/s Mungkin bonus kurang untuk support kenaikan gaji...mane tau..so bajet utk bonus dikurangkan (GAMAKNYELE)..

8 comments:

wida said...

bestnya..

ZaNa aDieyZa said...

syukur Alhamdulillah.. zana pun guna duit tu untuk lepas tol n minyak jer.. anak buah ramai.. utk persiapan raya, buat yg ala kadar jer..

SuSuLemakManis said...

sgt stuJu...

Faztee Danisha said...

@widabiase je..syuur lepas utk wt byr 2 org ank n bli kpluan dorg

Faztee Danisha said...

@ZaNa aDieyZayup tahun ni ala kadar je..kuih2 pn xbnyk bli..ikut ape yg ade..bnyk nk peruntukkan..klu habis kt ry je kang lepas ry melopong lak

Faztee Danisha said...

@SuSuLemakManishehheh...

aTy _faRed~ said...

jeles..!! hari ni semua nak cerite pasal bonus..yang masih mengharap bonus ni sangat jeles sekarang.. huhu ;p

Mesin Taipku said...

d^___^b