Friday, September 17, 2010

# Corat Coret

Pengalaman Bermain Di bendang

Baru2 ni aku berkesempatan beraya di Sabak Bernam dan Sungai Besar, Selangor..kat Sabak tu rumah mertua akak aku..and Sg.Besar lak rumah mak angkat kakak ipar aku..menariknye kat sini keindahan sawah padi..suasana kampung la..Kalau nampak sawah padi jaa...hmmm best, seronok, nyaman..lapang dada dan fikiran. Relaksss..Release tension masa keja.
kerja bendang tak sama macam dulu -dulu kalau buat 10 relong kita jaguh dah tu tapi lani dah jadi perkara biasa pasai semua guna mesin/jentera orang tua masih buat bendang, lani pi bendang buleh dengan kereta.
kat sini aku berkesempatan berkubang kat bendang...tapi bendangnye dah kering..dah kutip padinye..anak2 aku pun kemain suke bermain di sini..wlupun panas terik..dorang sanggup redah jugak..bebudak ape dikesahkan pns ke pe..janji hepi..peluang juga diambil utk menangkap ikan..antara ikan yang terdapat kat bendang ni..puyu,sepat dan haruan..mungkin ade lgai ikan lain (maaf kurang tahu)..ade yang mancing (mengelau)..ada yang pakai jaring (serkap) dan kelihatan jugak sorang pak cik tu menjala ikan..banyak jugak hasilnye....hhehe..kitorang just dptle 5 ekor ikan..kecil..jadile..dpt le ank aku bw lik msuk akuarium dia yg dh kekontgn tu..

No comments: