Daging Landak

Petang semalam (18.4.2010=ahad)pak mentua aku tanya.."makan dak daging landak?"..aku terkejut.."hah..daging landak"..dlm hati konfius leh makan ke?tbayang landak ni camner ek..teringat kt tenggiling..yeke gitu rupenye..hah sudah landak pn aku x kenal..huhuh..geli le pulak nk makan..so ble smpi ofis aku search internet image landak ni..oo gini rupanya..yang ade bulu beduri..tajam-tajam tu ek..alahai..nasib aku tak makan..tengok gambor pun dah tak lalu(selera)..ehhhhee..masa pak mentua aku suruh try,terasa gak nak mencuba..tapi cam tak tergamak pulak..menurut pak mentua ku..landak ni berkhasiat..sape2 yang lenguh badan ka..penat ka...leh la makan..actually tak sempat pun nak mengadap kari landak tu..kalu tak,leh la snap photo nya..begini le rupanya bila dah dimasak (gambor ihsan dr google image) menyelerakan tak??hmm...selain wat kari..leh gak wat masak lomak cili api..rendang..goreng halia campur kicap ka..cam best pulak..sumenya mengikut citarasa masing-masing.. Antara keistimewaan daging landak: :: dagingnya yang lembut, tidak mengandungi lemak dan tidak banyak serat. Dagingnya juga enak jika disalai, dimasak rendang, sup atau kari walaupun dagingnya mempunyai rasa dan bau yang sedikit menyengat dengan warna yang sedikit pucat. :: Amalan memakan secubit hati landak setiap hari juga dikatakan mampu menyembuhkan penyakit kronik seperti kanser, lelah dan leukimia. Daging landak juga mempunyai gen yang boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka :: penternakan landak mempunyai potensi untuk dikembangkan iaitu sebagai alternatif untuk daging lembu atau kambing

Comments

Popular posts from this blog

Buah Keduak@Kerdas

Gerai Buah di R&R Tapah..jambu batu,jambu air

Latihan Kebakaran & Kecemasan Bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat Putrajaya