Wednesday, July 25, 2012

# Corat Coret

Hari Gaji,Hari Untuk Selesaikan Bil..Bayar Online

Hari ni bagi penjawat awam merupakan hari 'masyuk' sekejap..coz dapat gaji.Bagi yang bergaji besar tu memang masyuk le tambah tak banyak 'bebanan' nak ditanggung.Bagi yang bergaji rendah,masyuknye sekejap je masa terima gaji tapi bila dah keluar duit tu sekjeap je dah 'lebur'.

Apabila menerima gaji,maka selesaikan lah dulu segala bil-bil mahupun payment yang ada.Jangan dapat gaji ingat nak shopping je,tambah nak raya ni macam-macam sale ada.Rambang mata dan ikut nafsu jawabnya lesu..!

Aku cam biasa akan check online bil air dan eletrik.Kadang aku lupe gak resit bil2 lepas,untuk wat bajet aku tengok dulu online bape bil terkini.


Untuk semakan bil air online.gi ke web SYABAS
Untuk semakan bil elektrik secara online klik web ni...TNB
Pembayaran aku gunakan online via maybank2u..boleh direct je terus dari situ..bgeitu jugak bil ASTRO online MB2U..nasib bek bil Astro kurang bulan ni RM15 je sebab bulan lepas bayar lebih (ni sebab amik ASTRO FIRST)..bil air pun ok la belas2 ja dan elektrik je aku nampak 'up' sikit kadarnya..Orang dok sibuk ngan SYABAS,tapi aku rasa bil air lebih bagus dari lektrik TNB!

Korang dah selesai ke bayar itu ini.Petang ni aku mau settle yuran sekolah anak-anak pulak.

No comments: