Wednesday, February 02, 2011

# Corat Coret

Bila Kasturi Menguning Lagi

Ceh..tajuk cam drama tv je..ahak..memang pun..ni tajuk aku pinajm dr drama yg ditayangkan kat tv2..aq tak tengok pun citer tu..just t'tengok tajuk..cite ni lakonan pelakon cina la..tapi in malay tau percakapan dorang..kisah pe aku tak tau..malas nak ulas... Bila sebut limau..ha mau ingat Tahun Baru Cina..limau mandarin and limau kasturi..masa ni la rumah dorang dihiasi dengan buah limau sebagai simbol murah rezeki, bunga dan pokok limau... Tahun ni merupakan tahun arnab..patutla aku penah tengok ade shopping centre ni taruk tag 'grabbit'..hehhe..jualan sempena tahun arnab..Menurut kepercayaan msyrkt cina..tahun arnab ni akan m'bw berita baik dr segi ekonomi dunia..menurut apa yg aq bace kt Berita Harian menunjukkan 'ong' lebih kpd bidang kwgn/ekonomi/bisnes..wa..harap2 gitu lah ye..ekonomi bagus..kita pun leh dpt untung..ne tau gaji gomen dinaikkan..yeye je..Tapi ade gak ramalan dr segi perhubungan sesama insa..ha nak tau bc le BH tu.. Sempena CNY sok..aq nak wish la..Gong Xi Fa Cai..yg lik kampung sempena cuti ni..hati2 di jalan raya..semoga and selamat tiba..

No comments: